Recover-E® webshop

Verantwoord (her)gebruik van ICT!

Veelgestelde vragen


HET GEBRUIKERSPROGRAMMA

1. Hoe lang duurt het gebruiksprogramma?

Het gebruiksprogramma duurt 2 jaar. Na deze periode kunt u uw product zo lang blijven gebruiken zonder extra kosten.

2. Wat houdt het in?

Gedurende het gebruiksprogramma kunt u met plezier uw product gebruiken en heeft u garantie op een werkend product.

3. Heb ik garantie op mijn product?

Ja, gedurende het 2 jarig gebruiksprogramma heeft u garantie op een werkend product. Na 2 jaar vervalt uw garantie. Maar u kunt uw product blijven gebruiken zolang als u wilt.

4. Het zijn 2e hands producten, staan hier geen gegevens meer op van de eerste gebruiker?

Nee, wij zorgen dat alle data op een gecertificeerde wijze worden verwijderd.

5.   Waarom moet mijn product altijd terug naar Recover-E®?

Eén van de pijlers van Recover-E® is dat wij zorgdragen voor een optimale recycling van onze producten. Zo voorkomen wij dat er niet onnodig materialen in het milieu terecht komen en verloren gaan.

6.   Wanneer krijg ik de retourpremie terug?

Wanneer u uw product weer inlevert bij Stichting Recover-E® ontvangt u de retourpremie.

7.   Waarom moet ik een retourpremie betalen?

Wij willen namelijk altijd het product terug ontvangen, nadat het door u is gebruikt. Alle data worden professioneel verwijderd en de apparatuur wordt netjes gerecycled. Dat hoort bij een verantwoord gebruik van elektronica in een gesloten keten.

 

KIEZEN EN BESTELLEN

1. Wat betekent A-,B- en C-kwaliteit?

Onze producten worden voornamelijk op processor ingedeeld in A-, B- en C-kwaliteit. Soms spelen andere aspecten zoals RAM geheugen ook een rol. Dit geeft u de mogelijkheid om snel een keuze te kunnen maken uit vergelijkbare producten om een geschikt product te vinden.

2. Welke kwaliteit klasse moet ik kiezen?

Dat is helemaal afhankelijk waaraan uw product moet gaan voldoen. U kunt bijvoorbeeld kijken naar de processor van uw huidige computer. Als u daarover tevreden bent, dan is een computer uit dezelfde categorie voor u waarschijnlijk toereikend.

3. Welk besturingssysteem hebben de desktops en  laptops?

Alle laptops en desktops worden geleverd met Windows 7.

4. Zijn er altijd dezelfde producten op voorraad?

Nee, aangezien onze voorraad van verschillende (grote) bedrijven (eerste gebruiker) komt, is dit volledig afhankelijk van het aanbod via deze bedrijven. Door de producten in kwaliteit categorieën aan te bieden kunt u eenvoudig een vergelijkbaar product vinden.

5. Ik wil meer dan 10 producten bestellen, hoe kan ik dat doen?

Wilt u meer dan 10 producten bestellen, neemt u dan gerust contact met ons op. Dan maken wij uw bestelling in orde.

 

VERZENDEN

1. Wat is de levertijd van mijn product?

Uw bestelling wordt binnen 3-4 werkdagen bij u bezorgd op een door u gekozen adres. U kunt tijdens de verzending uw bestelling volgen.

2. Wat is de levertijd buiten Nederland?

Leveringen buiten Nederland worden meestal binnen 3-10 werkdagen bezorgd.

3. Wat zijn de verzendkosten?

Uw bestelling wordt binnen Nederland gratis verzonden.

4. Wat zijn de verzendkosten naar het buitenland?

De verzendkosten voor uw bestelling buiten Nederland zijn afhankelijk van het uiteindelijke gewicht van het pakket. De verzendkosten (inclusief BTW) zijn voor uw eigen rekening.

 

BETALEN

1. Hoe kan ik betalen in de webshop?

U kunt betalen via Ideal, Pay Pal en met uw creditcard.

2. Hoe kan ik zien dat ik heb betaald?

U wordt door het systeem geleid, u ziet een melding dat uw betaling succesvol is ontvangen.

3. Wat is jullie rekeningnummer?

Het bankrekeningnummer is NL15ABNA0543817016.

 

RETOURNEREN

1. Hoe kan ik een product retour sturen?

Is uw product defect, wilt u het gebruiksprogramma beëindigen, wilt u uw product na uw gebruiksperiode van 2 jaar vervangen, of is uw product na verlenging uiteindelijk helemaal op? Dan kunt u uw product aanmelden voor retour zenden.

2. Hoe meld ik een product aan voor retour?

U dient hiervoor het 'Retourformulier' te printen. Hierop vindt u de retour instructies. Tevens dient het Retourformulier te worden bijgevoegd bij de retourzending. Meer informatie over redenen van retour en vergoedingen vindt u in 'Informatie Artikel Retourneren

3. Wat kost de verzending van een product dat ik retour stuur?

In de meeste gevallen is retour zenden naar Recover-E® gratis. Meer informatie over redenen van retour en vergoedingen vindt u in 'Informatie Artikel Retourneren'.

4. Wanneer krijg ik een vervangend product thuis gestuurd?

In de meeste gevallen ontvangt u twee werkdagen nadat wij uw product binnen hebben, het vervangende apparaat.

5. Ik heb de originele verpakkingsdoos niet meer, wat nu?

De verpakking die wij gebruiken is herbruikbaar (mits onbeschadigd). Daarmee kan het product beschermd retour worden gestuurd. Heeft u de originele verpakking niet meer, of is die beschadigd voor adequaat gebruik? Geen probleem! Als u geen (onbeschadigde) originele verpakking heeft, moet u zelf zorgdragen voor een adequate verpakking die het product tijdens transport goed beschermd. Wij houden in dat geval het recht voor om bij eventuele beschadiging vanwege verkeerde verpakking, de onkosten u in rekening te brengen, of in te houden op het te crediteren orderbedrag. 

6. Waar moet ik mijn pakketje inleveren?

Bij de dichtstbijzijnde vestiging of balie van PostNL.

 

WAT IS RECOVER-E®?

Recover-E® is een speciaal gebruiksprogramma voor een verantwoorde manier van ICT (her)gebruik. Wij bieden tweedehands ICT apparatuur aan die afkomstig zijn van (grote) bedrijven. Stichting Recover-E kijkt de producten allemaal na, zorgt dat alle data gecertificeerd zijn verwijderd en maakt ze netjes schoon voor hergebruik. Zo krijgt ICT apparatuur een tweede leven!

 

OVERIGE VRAGEN

Voor alle overige vragen, kunt u met ons contact opnemen.